תמ"א 38

מאלו סיבות נקבעה תמ"א 38?

הרבה אנשים שמעו על תמ"א 38 ומניחים לגביה כמה הנחות שגויות. חלק מההנחות השגויות מתייחסות לעובדה מדוע בכלל תמ"א 38 רקמה עור וגידים ומה המטרה האמיתית שלה. אמנם תמ"א 38 מגיע כחלק מתהליך התחדשות עירונית שהמדינה עוברת בשנים האחרונות יחד עם תנופת בנייה גדולה מאוד בכל מיני אזורים בארץ אך תמ"א 38 התחילה בעיקר בגלל החשש מני רעידת אדמה הולכת וקרבה. מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי אפריקני מה שמציב אותה בסיכון לרעידת אדמה קטלנית ביותר שיכולה לגרום לבניינים ישנים רבים לקרוס ובכך להגיע לכמות נפגעים והרוגים גבוהה מאוד. מצב כזה מסוכן ביותר ולכם עלה הצורך לשפץ את הבניינים הישנים בלי צורך לפנות את התושבים.

שינוי פני הערים

תמ"א 38 נועדה כדי להגן על התושבים שגרים בשכונות ישנות עם בתים משנות השישים והשבעים אך היא נועדה גם כדי לאפשר איכות חיים גבוהה יותר ולשפר את נראותן של השכונות הישנות יותר בערים בארץ. אפשר לראות כמעט בכל עיר את הבדלי הבנייה המודרנית לצד הבנייה הישנה. בעוד הבנייה הישנה הקימה בניינים ישנים שעד היום כבר מתקלפים לחלוטין ואינם מהווים אלטרנטיבה לאיכות חיים נוחה, אין לה את העיצוב המודרני שאנשים רוצים לגור בו ואין לה את כל השירותים השונים כמו חדר מדרגות ואפילו מעליות, הבנייה החדשה פותחת פער מידי שנה ואותו צריך לצמצם.

ההתחדשות העירונית במיטבה

תמ"א 38 לוקחת חלק חשוב מאוד מההתחדשות העירונית שנחוצה כל כך לחלק מהמקומות במדינה. לצד ערים מותחות מאוד בעיקר באזור המרכז, ישנן ערים שהבנייה בהם ישנה מאוד ולכן הפערים הולכים וגדלים. ההתחדשות העירונית הזו שודרגה מאוד בעקבות הופעת תמ"א 38 ולאחר מכן יצאה לאור גם תמ"א 38 שכללה תוכניות של פינוי ובינוי שגם הן זוכות להקלות ולהטבות.

 

כתיבת תגובה