גילוי מרצון

גילוי מרצון הוא תהליך חשוב מאוד שבו מס ההכנסה פותח חלון הזדמנויות לאנשים שהעלימו מס או לא דיווחו על הנכסים וההכנסות שלהם בצורה תקינה. מה היתרונות והחסרונות בגילוי מרצון וכיצד אפשר לקבל את ההחלטה הקשה הזו?

גילוי מרצון.jpg

מה היתרונות בגילוי מרצון?                              

יש יתרון אחד בולט בגילוי מרצון והוא הימנעות מנזק פלילי שיכתים את חייכם. במקרה הטוב ביותר אתם תשלמו את כל מה שאתם צריכים לשלם ועוד בתוספת של קנסות והצמדות ובמקרה הגרוע יותר אתם תהיו בכלא ליותר משנה שלמה, לעתים גם שנה וחצי ושנתיים. לכן חשוב לשקול בחיוב לבצע גילוי מרצון כי למרות שהסטטיסטיקה עומדת לטובתם של מעלימי המס, כאשר רק כ-4 אחוזים יתגלו בסופו של דבר על ידי החוקרים של מס הכנסה, לא כדאי לקחת את הסיכון הזה כשכל כך הרבה מונח על הכף.

מה החסרונות בגילוי מרצון?

יש גם חסרונות בגילוי מרצון והוא האובדן של הכסף שחסכתם. נכון שהכסף הזה לא היה חוקי מההתחלה והייתם צריכים לשלם אותו למס ההכנסה בתשלומים רבים, אך בסופו של דבר הוא שלכם כעת. אתם יכולים להתעלם מהאפשרות לבצע גילוי מרצון וכך תיקחו את הסיכון כאשר כבר יש לכם את הכסף, אך בסופו של דבר הסיכון הזה לא תמיד שווה את הסכום, יהיה אשר יהיה.

כיצד נקבל את ההחלטה?

ההחלטה על ביצוע של גילוי מרצון אינה פשוטה בכלל. ככל שסכום הכסף שהעלמתם מרשויות המס יהיה גדול יותר מצד אחד תרגישו שאתם ממש לא רוצים להחזיר אותו אך מצד שני העונש שלכם יהיה כבד יותר. לכן יש צורך לחשוב היטב מה לעשות כאשר למרות המצב הרגיש, אפשר לשתף בני משפחה או מכרים שיעזרו לכם להחליט.

כתיבת תגובה