סקר סיכונים תפעוליים

סקר סיכונים תפעוליים לזיהוי איומים

הביצוע של סקר סיכונים תפעוליים קריטי עבור כל סוגי הארגונים. כאשר ארגון מבצע סקר מן הסוג הזה, הוא למעשה לוקח אחריות על האיומים הנשקפים לו. במסגרת לקיחת האחריות של הארגון, המטרה היא לא רק לזהות את עצם נוכחותם של האיומים אלא גם לבדוק היטב את רמתם. בין היתר, השאיפה היא לערוך סקר סיכונים תפעוליים אחת לתקופה מסוימת ולהשתמש בהמלצות הרלוונטיות כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים.

עם זאת, האופן שבו כל ארגון מבצע סקר סיכונים תפעוליים אינו קבוע. בפועל, יש המון הבדלים שנובעים מהאופן שבו הארגון מתנהל, ממספר העובדים או הלקוחות שיש לו וכמובן מסוגי הפעילויות שרלוונטיות עבורו. מטבע הדברים, סקר סיכונים תפעוליים לארגון ציבורי או למוסד בינלאומי לא יתבצע כמו סקר שמתבצע עבור מוסד חינוכי, מפעלי תעשייה או אפילו עסק קטן.

ניהול סיכונים תפעולייים

עם מי מתייעצים לגבי סקר סיכונים תפעוליים?

אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי סוגים שונים של סקר סיכונים תפעוליים ולהעביר אליהם את האחריות על ניסוח ההמלצות. כאן חשוב לזכור שאנשי המקצוע שעורכים את הסקר הם לא תמיד אלו שבסופו של דבר גם אחראיים על היישום שלו, כי תפקידם הוא רק להצביע על הסיכונים ועל רמתם. כאשר אנשי המקצוע עושים את זה בצורה מנומקת ונכונה, לארגון יש יכולת טובה יותר לדעת מהם הסיכונים הנשקפים לו.

לבסוף, יש מקום לקבוע בכל ארגון נהלים ברורים עבור תדירות הביצוע של סקר סיכונים תפעוליים. גם כאן אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר מה נהוג בכל עסק ומה מקובל בתחום שבו הארגון מתמחה. אם למשל מקובל לערוך את הסקר לעיתים קרובות בגלל שהארגון מתקיים בסביבה מסוכנת, יש להקצות לכך משאבים.

כתיבת תגובה