חוק עידוד השכרת דירות

מה קובע חוק עידוד השכרת דירות?

חוק עידוד השכרת דירות הוא כלי נוסף שבו המדינה משתמשת על מנת לעודד השכרת דירות וכדי להוריד את יוקר המחיה. לפי החוק הספציפי הזה, ניתן לקבל הטבות מס על הכנסות מהשכרה וממכירת דירות מגורים. אבל בשביל לקבל את ההטבות הללו, צריך להראות שמדובר על מכירת והשכרת דירות בבניין שאושר כנכס מאושר. עם זאת, ניתן להכיר בחלק מהבניין המיועד כל עוד בחלק המאושר יש לפחות 6 דירות מגורים ובכפוף לשאר התנאים הקבועים בחוק.

כפי שאפשר להבין, חוק עידוד השכרת דירות פונה בעיקר אל יזמים או קבלנים. יש כמובן עוד חוקים שאמורים לעזור להילחם ביוקר המחיה ולהוריד את מחירי הדיור, אך רובם קשורים אל המשקיעים או הבעלים של הנכס. לעומת זאת, חוק עידוד השכרת דירות פונה אל הקבלנים והיזמים – כי הוא מנסה לעודד אותם להשכיר או למכור חלק מהשטח למגורים ולא למסחר.

למה צריך את חוק עידוד השכרת דירות?

חוק עידוד השכרת דירות נולד מתוך אינטרס של הקבלנים לייצר רווחים גבוהים יותר מתוך הבניין. זהו כמובן אינטרס לגיטימי לחלוטין, אך המטרה של המדינה הייתה להציע אלטרנטיבה. הבעיה היא שרוב הקבלנים מרוויחים כיום יותר כסף מבניית בנייני משרדים או מסחר ולא מבניית בתי מגורים, לכן השוק החופשי לא מספיק כדי להביא לירידת מחירים. כדי להתמודד עם הבעיה, גובש חוק עידוד השכרת דירות.

במילים אחרות, צריך את חוק עידוד השכרת דירות על מנת להתמודד עם כשלי שוק מסוימים. החוק מנסה לעודד את הקבלנים להקצות חלק מסוים מתוך הבניין להשכרה או למכירה של דירות למגורים, כדי לייצר היצע דירות גבוה יותר. עם הזמן, היצע גבוה אמור להביא לירידת מחירים.

כתיבת תגובה