לוחמת סייבר

בעידן של ימינו, מאורגן כל הידע באמצעות האינטרנט, כולל הידע הרגיש ביותר של הארגונים הגדולים בעולם, כולל ידע רגיש של צבאות ומדינות ועד הידע של האדם הבודד, שגם אצלו כל פעולתיו כיום מתועדות באינטרנט. אל כל הידע הרגיש מנסים להגיע אוייבים וארגוני טרור אשר מנסים לפרוץ לאתרים חשובים, פעילות זאת נקראת לוחמת סייבר.

הכירו את תחום הלחימה האינטרנטי – לוחמת סייבר

לוחמת סייבר הוא מנוח לזירה שלמה שמתנהלת ממש מתחת לאף שלנו, זירת הסייבר. בה נאבקים ארגוני טרור ואוייבים עם מומחיות בתחום זה, לפרוץ לאתרים מדיניים חשובים, אתרי בנקים ואתרים אשר מכילים מידע רגיש. זוהי זירה ללא מעצורים, מתקפת סייבר יכולה להתחיל גם בפעולה תמימה של פתיחת מייל. קיימים צבאות של האקרים שכל תפקידם הוא לנסות לפרוץ לאתרים שונים ולהפילם. כנגד מתקפת הסייבר קמה כמובן יחידת לוחמה בסייבר לכל מדינה שנמצאת תחת איום זה. זהו תחום שמושקעים בו כספי מדינה רבים והוא רק מתפתח בכל יום. כדי להלחם במתקפת סייבר יש ליצור מנגנוני הגנה למחשבים שיגנו מפני פריצות ויתריעו על ניסיונות פריצה, זוהי משימה לא פשוטה, בהגנת סייבר נדרש כל תקופה קצרה לרענן את מערכת ההגנה ולחדש אותה, זאת כדי להפתיע את האוייב. מידע רגיש ביותר קיים באינטרנט וכל מדינה תעשה הכל כדי להגן על המידע שלה ועל אתרי האינטרנט החשובים שלה.

לוחמת סייבר

לוחמת סייבר – גם במחשב הפרטי שלכם

הם אולי לא שייכים לארגוני טרור גדולים, אבל קיימים לא מעט האקרים אשר עובדים בשירות עצמם וינסו לבצע פריצות פשוטות כלפי אנשים אחרים. פריצות לחשבונות האיימיל, רשתות חברתיות וחשבונות בנק אלו חוויות שאנשים חווים מידי יום, לכן על כל אחד לאמץ את תחום לוחמת הסייבר ולהבין אותו לעומק.

כתיבת תגובה