סרטן עור ומה שמסביב

סרט עור הוא אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר שיש והסטטיסטיקה לא מאירה פנים. יותר ויותר אנשים לוקים בו מידי שנה למרות הניסיונות של חשיפתו לציבור והגברת המודעות לסימנים שעלולים להדליק אצל כולנו נורת אזהרה. ניתן לייחס לפופולריות של הסרטן גם את העובדה שהסימנים אליו נראים לכולנו טבעיים, הרי לכולנו יש נקודות חן בגוף וקשה להבחין מה מהן חשודה ומה לא, וכמובן את הגורמים לו שהיא קרינת השמש שממנה קשה מאוד להתחמק, בעיקר בקיץ הרותח בארץ.

הסרטן הנפוץ בישראל

1300 חולים שנה זו הסטטיסטיקה של מדינת ישראל לגבי סרטן עור ובפרט מלנומה, שהוא סוג סרטן העור הקשה ביותר. הסרטן הוא אחד הנפוצים בעולם המערבי בכלל וככל שהמדינה בעלת שמש חזקה יותר יש סיכוי טוב לחולי של התושבים, כאשר ישראל ממוקמת במקום השלישי בעולם אחרי אוסטרליה וניו זילנד. יש קשר לקבוצות סיכון שונות שיכולות להזהיר אנשים רבים באופן ספציפי כמו למשל בהירי עור או אנשים עם נמשים. קבוצות אלו יחד עם אנשים שחשופים לשמש במהלך שגרתם יומם חייבים לשים לב לנקודות החן החדשות שנוצרות על גופן וכמובן להימנע מחשיפה ארוכה לשמש. כמו כן עליהם להשתמש בקרם הגנה כדי למזער את רמות הקרינה שאליהם עורם נחשף.

המושכות בידיים שלכם

כדי להימנע מסרטן עור לא צריך להיות גאון גדול אלא פשוט להיות חכם בשמש. מדובר על טיפול מונע יעיל במיוחד הרי אם השמש לא תגיע לעור גופכם אין שום סיבה שהמלנוציטים יתחלקו, הרי זה מה שגורם לגידולים עצמם ולמעשה ליצירת נקודות החן על גופנו. חשוב לזכור שהשאננות היא האויב הכי גדול שיש לכל מחלה כלשהי אך כשמדברים על סרטן עור, השאננות הופכת להיות עניין מכריע לחיי אדם.

 

 

כתיבת תגובה